Ha fontosnak tartod, hogy a Debreciner folytathassa a munkáját, akkor támogasd! Rajtad múlik!
Ahogy arról január 6-án beszámoltunk, Tiba István (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője, a Hajdúnánás határába tervezett MotoGP-pálya megvalósításáért és a kapcsolódó fejlesztések koordinálásáért felelős miniszteri biztos december 28-án a Hajdúnánási Televízióban azt közölte: a magyar állam képviselői 2023 első havában fognak tárgyalni a jogtulajdonos spanyol Dorna Sports céggel arról, hogy halasszák el az ott megrendezendő első futamokat. „Januárban fog eldőlni, akceptálja-e a Dorna azt, hogy nem 2024-ben, hanem mondjuk 2026-ra” – fogalmazott a politikus, hozzátéve, ha évekig elhúzódik az ukrajnai háború, akkor akár a 2026-os dátum is „álom marad”. Ahogy arról tavaly júliusban elsőként írtunk, Tiba ugyancsak a hajdúnánási önkormányzati tévében beszélt arról, hogy amennyiben nem versenypálya, akkor ipari park fog épülni a gazdáktól kisajátított, 600 hektáros területen.
Tiba István bejelentése miatt előbb február 1-én, majd február 7-én is kerestük a miniszteri biztost, a pályaépítés szakmai felügyeletéért felelős magyar állami Humda Zrt.-t, valamint a spanyol jogtulajdonost is, azonban leveleinkre egyikük sem válaszolt.
Más magyarországi helyszínen lehet a verseny?
Február 13-án azonban közmeghallgatást tartottak Hajdúnánáson, ahol - mint az az önkormányzati tévé közvetítésében látható – Szólláth Tibor (Fidesz), a város polgármestere elmondta, az információi szerint még mindig tartanak a kormány által felfüggesztett beruházás sorsáról döntő tárgyalások. A városvezető egy félmondatban annak a lehetőségét is felvetette, hogy esetleg más magyarországi helyszínen rendezik meg a 2024-es futamot. „’24-ben kellett volna ennek a versenynek elindulnia itt, Hajdúnánáson. Ez már nyilván nem fog megvalósulni, hiszen a pálya nem képes ennyi idő alatt megépülni. Az egy másik kérdés, hogy lesz-e ’24-ben Magyarországon verseny, ezt majd eldöntik, akik ehhez értenek. De most a tárgyalások arról szólnak, hogy később, akár ’26-ban, ’27-ben lehessen indulni azon a pályán, amit addig meg kellene építeni” – fogalmazott Szólláth.
Kapcsolódó írások:
- Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy nem épül MotoGP-pálya Hajdúnánáson
- Felfüggeszthetik a hajdúnánási MotoGP-beruházást
- Lehet, hogy 2024-re sem készül el a hajdúnánási MotoGP-pálya – Átlátszó
- Haladékot kért a kormány a hajdúnánási motorversenypálya építésére – 444.hu
- Hajdúnánás alpolgármestere szerint Brüsszel lassítja a MotoGP pálya építését - Átlátszó
- MotoGP: a kisajátításról még semmi hír, de már a földjeiken dolgoznának – Átlátszó
- Végleg eltűnik a magyar MotoGP-projektért felelős cég – Menedzsment Fórum
- Elvették Palkovicstól a MotoGP ügyét, megszűnhet Tiba István miniszteri biztosi pozíciója is – írja a hvg.hu - „Semmiképpen nem adnék állami támogatást a MotoGP versenyekre” – interjú Kanász-Nagy Mátéval, az LMP társelnökével- Nettó 3,2 milliárd forintba fog kerülni a 2023-as hajdúnánási MotoGP-futam jogdíja
- A kormány még hozzátolt 800 milliót a hajdúnánási MotoGP-pálya építéséhez
- MotoGP-pálya mint a „tudomány fellegvára” – bemutatták a Hajdúnánás 2030 fejlesztési tervet
- A hajdúnánási MotoGP-pályán 72 millióba kerül egy új munkahely – Mérce
- Letette a nagyesküt a kormány: milliárdokat költünk autó- és motorversenyekre – mfor.hu
- Szolid motorosok(k) a nánási ringen