Dühösek a polgáriak az E.ON válaszlevele miatt

A város Facebook-csoportjaiban egyre többen számolnak be arról, hogy milyen károkat tulajdonítanak a gyakori áramszüneteknek.

Komoly felháborodást váltott ki olvasóink körében az a július 27-i cikkünk, amelyben megírtuk: habár az E.ON Tiszántúli Áramszolgáltató Zrt. ügyfélszolgálata elnézést és a karbantartási munkálatok végéig türelmet kért a polgáriaktól, a Tóth József (DK) polgármesternek a gyakori áramkimaradások kapcsán írt levelükben úgy fogalmaztak, hogy folyamatos, nem pedig szünetmentes szolgáltatásra kötelesek.

Arra is kitért a cég, hogy a rövid áramszünetek és az üzemzavarok az áramszolgáltatás természetes velejárói, ezek az elektronikai eszközökben pedig nem okoznak semmilyen kárt. A Debreciner közösségi oldalán, valamint különböző Facebook-csoportokban számos polgári lakos nyilvánította ki a véleményét az E.ON válaszával kapcsolatban.

A kiscsibék nem keltek ki az áramszünet miatt

Sokan arról számoltak be a kommentjeikben, hogy a cég állításával ellentétben komoly anyagi káruk keletkezett már több alkalommal is az áramszünetek miatt. Volt, akinek megromlott az összes hűtőben tárolt élelmiszere, de olyanok is előálltak a panaszaikkal, akiknek valamilyen elektromos berendezésük, készülékük hibásodott meg.

„Ma is néztük a párommal, ahogy pislákol a világítás. Ez évek óta tart. LED-es égőt már nem teszek be, mert tönkremegy, és cserélik ugyan, mert garanciás, de már én szégyellem visszavinni. Szégyellni viszont a szolgáltatónak kellene magát” – írta SZ. J.

Hűtőjének elromlását, valamint a keltetőgépben tartott 35 tojás befulladását (a bennük fejlődő csibék elpusztulását) tulajdonítja a településen történt áramkimaradásoknak F. I.

A fogyasztóvédelemhez fordulnak?

Számos kommentelőnél még nem keletkezett anyagi kár, de nem hiszik el az E.ON érvelését: szerintük igenis tönkre mehetnek a készülékeik az áramkimaradások miatt. N. SZ. például azt írta, hogy „ez duma csak, sok háztartási eszköz van szakaszos működésre tervezve, és itt a szakaszos nem feszültségingadozásra értendő”. „Napi szinten 4-5 áramkimaradás az teljesen normális... végül is, majd hetente veszünk új tv-t meg hűtőt” – ironizált B. Á.

Cs. N. úgy véli, hogy „akkor a polgáriak sem kötelesek szünetmentesen fizetni az áram díját, illetve az elektromos berendezések esetleges javítását is szünetmentesen állja az E.ON, ugye?”

Volt olyan vélemény is a polgáriak körében, hogy tömegesen kellene a fogyasztóvédelemhez fordulniuk az állandóan problémákat okozó áramszünetek miatt. Természetesen, amennyiben ez megtörténik, részletesen beszámolunk róla.

Facebook

CSAK VELED együtt tudjuk garantálni, hogy az újságíró és a szerkesztő munkájába ne szólhasson bele más, csak Te, az olvasó. Egy hónapra csak 1 ezer forint. Támogasd előfizetéseddel a Debrecinert! Köszönjük!

Ezt tartalmat minden olvasónk elérheti. Ha összes írásunkat olvasni szeretné, legyen előfizetőnk! Előfizetéshez kérjük kattintson ide.