Szeressük a színházat! - Szergej Medvegyev: Fodrásznő (az egész előadás videón)

Nincs más dolgunk, mint ámulni és derülni a négy színész perfekt játékán, derűs örömszínházán.

Két súlyos fertőzőbetegség sújtja mostanság a magyar teátrumi világ javát. Az egyik a koronavírus, a másik az SZFE-kiállás miatti gyűlölködés. De aki teheti, ne adja meg magát, ne forduljon el, szeresse a színházat, szeresse a színészeket, az arra érdemeseket!

A Fodrásznő a 2010-es Pécsi Országos Színházi Találkozón megkapta a legjobb előadás díját, Szűcs Nelli pedig a legjobb női alakításért járó elismerést.

A Csokonai Színház honlapja így ajánlotta:

A kortárs orosz színházi élet egyik emblematikus figurája, a „Kiszlorod” (Oxigén) elnevezésű színházi mozgalom elindítója, a rendezőként és színházi pedagógusként is ismert Viktor Rizsakov egy fiatal orosz drámaíró, Szergej Medvegyev Fodrásznő című darabját állította színpadra a Csokonai Színház felkérésére.
A világszerte egyre keresettebb kortárs orosz drámaírás egyik új remekén, a kisemberek tragédiáját gogoli groteszkséggel ábrázoló drámai szövegen keresztül, magyar nyelven és magyar színészek tolmácsolásában a boldogság után vágyódó nő drámájának egyetemes problémáit fogalmazza meg. A derűbe, a szeretetbe csomagolt fájdalom, amely Rizsakov színházi nyelvének egyik jól felismerhető sajátossága, az emberi vágyak és a rideg valóság között feszülő ellentmondást emeli költői szintű látomássá, amely minden korosztály érzékeny rétegét képes megszólítani, részvétre és életének újragondolására késztetni.

Idézetek Csáki Judit írásából (Magyar Narancs - 2010. július):

Az újsághírből sarjadt darabban az egyszerű asszony egy feleséggyilkos börtöntöltelék iránt táplál olthatatlan szerelmet, vele tervezget közös jövőt - és általa éri el szükségszerű végzete. De Viktor Rizsakov rendezése sem a patologikus elemekre koncentrál, hanem a színházi lehetőségre: négy színész parádés összejátszása révén a minőségi szórakoztatásra. (…) Szűcs Nelli játékában a rendíthetetlenség egyszerre vicces és melankolikus, zsigeri és reflektált. Trill Zsolt az ő szokásosan elsöprő lendületével több figurát is parádésan mozgat, cikázik líra és kabaré közt, fizikailag és szellemileg is akrobatikus ügyességgel. Kristán Attila egyik fő figurája az Irinával levélrománcot folytató rab, aki egyszerre készül az új életre és az új gyilkosságra. Tóth László epizódszerepei közül tán a fodrászat törzsvendége a legtalálóbb, mert ez illeszkedik a legsimábban a komédiai vonulatba. Mert hát erről van szó: komédiáról. Rizsakov rendezése nem dől be a darab álmélységeinek, melodramatikus felhangjainak; nem is igen látunk ezekből semmit. (…) Nincs más dolgunk, mint ámulni és derülni a négy színész perfekt játékán, derűs örömszínházán.

NASS – a Debreciner ajánlórovata.

Facebook

CSAK VELED együtt tudjuk garantálni, hogy az újságíró és a szerkesztő munkájába ne szólhasson bele más, csak Te, az olvasó. Egy hónapra csak 1000 forint. Támogasd előfizetéseddel a Debrecinert! Köszönjük!

Ezt tartalmat minden olvasónk elérheti. Ha összes írásunkat olvasni szeretné, legyen előfizetőnk! Előfizetéshez kérjük kattintson ide.