Elvették Palkovicstól a MotoGP ügyét, megszűnhet Tiba István miniszteri biztosi pozíciója is – írja a hvg.hu

A kevesebb mint egy éve, direkt a versenypálya miatt alapított, Pacza József által vezetett céget kiveszik a beruházásból. Paczát az Átlátszó korábban Kósa Lajos bizalmi emberének nevezte.
hvg.hu

A hvg.hu vette észre, hogy egy augusztus 3-án este a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli minisztert jelölték ki a hajdúnánási MotoGP-pálya előkészítésének és megvalósításának kormányzati felelősévé, visszavonva Palkovics László innovációs és technológiai miniszter ezirányú korábbi, kormánybiztosi megbízatását.

A hvg.hu beszámolt arról is, hogy a kormány egyúttal elvette a megvalósítással kapcsolatos feladatokat a debreceni székhelyű, 2020. augusztus 26-án, tehát kevesebb mint egy éve pont a beruházás miatt alapított Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft.-től, amelynek ügyvezetőjét, Pacza Józsefet az Átlátszó korábban Kósa Lajos bizalmi emberének nevezte. A kormány mostani döntésével a beruházást a BMSK Zrt.-nek adta át mint Beruházási Ügynökségnek.

A lap emlékeztet: a projekttől most megfosztott Palkovics László nevezte ki a MotoGP-pálya megvalósításáért és a kapcsolódó fejlesztések koordinációjáért felelős miniszteri biztossá Tiba Istvánt, a választókerület fideszes országgyűlési képviselőjét, így valószínűleg az ő havi 1 millió forintos fizetéssel járó megbízatása is megszűnik vagy módosul.

A hvg.hu cikke szerint a kormány kiemelten közérdekű beruházássá nyilvánította a MotoGP-pálya építését, ami azt jelenti, hogy nem kell lefolytatni településképi véleményezési eljárást, ahogy építészeti-műszaki tervtanácsi véleményt sem kell beszerezni, a közmű-, energiaszolgáltató, közút- és vízilétesítmény-kezelő cégeknek pedig 5 munkanapon belül kell nyilatkozniuk a benyújtott tervek jóváhagyásával kapcsolatban, másképp a terveket automatikusan jóváhagyottnak tekintik.

A hvg.hu által megkérdezett szakértő szerint a versenypályának évente 1 milliárd forint nyereséget kellene termelnie ahhoz, hogy 65 év alatt megtérüljön a beruházás, ez azonban szerinte kizártnak tekinthető.

További részletek a hvg.hu cikkében olvashatók.

Ezt tartalmat minden olvasónk elérheti. Ha összes írásunkat olvasni szeretné, legyen előfizetőnk! Előfizetéshez kérjük kattintson ide.