Elkezdték Debrecenben az Egyetem sugárút kétszer kétsávosítását – Felkészül: a Bethlen utcai zöldsáv

A Derke korábban a polgármesternek írt nyílt levélben kritizálta, hogy a fejlesztések a belvárosba történő autózást ösztönzik. Az ellenzéki pártok közül csak az LMP és a Momentum nem értett egyet a döntéssel.
Polgár Tóth Tamás

Szeptember 17-én jelentette be Papp László (Fidesz), Debrecen polgármestere, valamint Fodor Levente és Papp Csaba (mindketten Fidesz), az érintett választókerületek egyéni önkormányzati képviselői, hogy ma, szeptember 20-án elkezdődik az Egyetem sugárút és a Bethlen utca felújítása és kétszer kétsávossá bővítése.

A kivitelezőnek 2022. nyár végéig kell végeznie a beruházással, amely miatt egyelőre az Egyetem sugárút Egyetem tér és Nagy Lajos király tér közötti szakaszán zártak le két sávot. A területen már megjelentek a Strabag munkagépei.

Polgár Tóth Tamás

Ahogy arról július 22-én beszámoltunk, ellenszavazat nélkül (csak a Momentum két önkormányzati képviselője tartózkodott) döntött a város közgyűlése a Bethlen utca és az Egyetem sugárút kétszer kétsávosításáról. Pacza Gergely, a városfejlesztési főosztály vezetője és Papp László polgármester az ülésen azt mondták: az Egyetem sugárúton nem vesz el zöldterületet a sávbővítés, a Bethlen utcán viszont igen, ott az út és a kerékpárút közötti zöldsáv egy részét fogják leaszfaltozni.

Polgár Tóth Tamás

Csalódottak a civilek

Július 26-án a debreceni közlekedési témákkal foglalkozó Derke civil szervezet nyílt levélben fordult a polgármesterhez az ügyben, kifogásolva, hogy a város közlekedésfejlesztései aránytalan mértékben részesítik előnyben az egyéni motorizált közlekedést a gyalogosok, a kerékpárosok és a közösségi közlekedés érdekeivel szemben. „Hiába ’zöld’ a buszmegálló, ha ritkán áll meg benne jármű. Hiába állnak majd szolgálatba elektromos autóbuszok, ha menetrend szerint ritkán közlekednek és a járatok nincsenek összehangolva. Hiába az új kerékpárút, ha számos belvárosi kereszteződésben hosszú várakozást követően csak minden második ciklusban lehet átjutni kerékpárral vagy gyalogosan” – írták. A Derke nagy csalódásnak nevezte, hogy a legújabb fejlesztések, többek között a Bethlen utca és az Egyetem sugárút sávbővítése is a belváros szívébe történő autózást ösztönzik, növelve a lég- és zajszennyezettséget.

Polgár Tóth Tamás

A Derke július 30-án a Debrecinert arról tájékoztatta, hogy Papp László polgármester nem reagált a kritikáikra.

Az LMP és a Momentum szerint hibás döntés született

Az LMP július 22-én juttatott el egy közleményt a szerkesztőségünkhöz, amelyben Jármi Péter, a párt hajdú-bihari elnöke arról írt, hibás döntést hozott a közgyűlés, mert ahol új sávokat nyitnak meg, ott automatikusan nőni fog a forgalom, ráadásul a területen már most is nagy a por- és zajterhelés. Az LMP szerint a debrecenieket a tömegközlekedésre és a kerékpárhasználatra kellene ösztönözni, valamint szükség lenne egy belvárosi sétálóövezet létrehozására, amelyhez előbb fejlesztenék a kötött- és félkötöttpályás közlekedést, megújítanák a DKV buszparkját, és bővítenék a kerékpársávokat.

Polgár Tóth Tamás

Két nappal később, július 24-én a közgyűlési szavazásnál tartózkodó Szabó Bence (Momentum) önkormányzati képviselő is azt írta ki a közösségi oldalára, hogy hibásnak tartja a sávbővítést. „Hiszem, hogy a mi felelősségünk nem az, hogy további autóforgalmat vonzzunk a belvárosba, hanem hogy mérsékeljük annak terhelését, és a közösségi, illetve a kerékpáros közlekedés használatára ösztönözzük a Debrecenieket” – magyarázta.

Ha fontosnak tartod, hogy a Debreciner folytathassa a munkáját, akkor támogasd! Rajtad múlik!

Ezt tartalmat minden olvasónk elérheti. Ha összes írásunkat olvasni szeretné, legyen előfizetőnk! Előfizetéshez kérjük kattintson ide.