Burkolt járatritkítás a Derke szerint, hogy a DKV a tanítási időszakban is tanszüneti menetrenddel üzemel

A debreceni egyesület segít a lakossági panaszok eljuttatásában.
Derke

Január 3-án a téli szünet végével folytatódott az iskolai tanév, a DKV ennek ellenére továbbra is tanszüneti menetrenddel üzemelteti a járatait január végéig – hívta fel az intézkedésre a figyelmet közösségi oldalán a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület (Derke).

A civilek szerint a DKV döntése burkolt járatritkításnak tekinthető, amely nemcsak zsúfoltságot és extrém hosszú utazási időket fog eredményezni, hanem azt is, hogy egyre többen választják majd az autózást. Ez a Derke szerint a korábban soha nem tapasztalt mértékű forgalmi torlódások további fokozódását fogja eredményezni. „Hiába lesznek új autóbuszok, hiába okos a megálló, ha a menetrend nem biztosít versenyképes szolgáltatást” – fogalmaznak a bejegyzésben.

Akik nem értenek egyet a tanszüneti menetrend fenntartásával, és szeretnék eljuttatni észrevételeiket az illetékesekhez, a Derke posztjában találnak ehhez szükséges információkat.

„Hiába zöld a buszmegálló, ha ritkán áll meg benne jármű”

A Derke 2021. július 26-án már írt egy nyílt levelet Papp László (Fidesz) polgármesternek a Bethlen utca és az Egyetem sugárút kétszer kétsávosítása kapcsán. Ebben többek között arról írtak, az elmúlt harminc évben a debreceni közösségi közlekedésben nőtt az eljutási idő, a fejlesztések rendre az autós közlekedés gyorsítását és könnyítését célozzák meg, miközben nehezítik a gyalogos, kerékpáros és közösségi közlekedést. „Hiába ’zöld’ a buszmegálló, ha ritkán áll meg benne jármű. Hiába állnak majd szolgálatba elektromos autóbuszok, ha menetrend szerint ritkán közlekednek és a járatok nincsenek összehangolva. Hiába az új kerékpárút, ha számos belvárosi kereszteződésben hosszú várakozást követően csak minden második ciklusban lehet átjutni kerékpárral vagy gyalogosan” – írták.

Decemberben a Debreciner Podcast vendége volt Jónás Zoltán, a Derke elnöke, akitől megtudtuk, azóta egyeztettek Balázs Ákos (Fidesz) alpolgármesterrel, akitől ígéretet kaptak a további párbeszédre. Az egyesület azt szeretné, ha ez más szervezetek bevonásával, intézményesített formában folytatódhatna, egy mobilitás munkacsoport keretein belül.

Ezt tartalmat minden olvasónk elérheti. Ha összes írásunkat olvasni szeretné, legyen előfizetőnk! Előfizetéshez kérjük kattintson ide.